Dzisiaj o bardzo znanym plakacie często kojarzonym w typowo feministycznym kontekście, który wcale nie powstał by promować feminizm.
"We Can Do It!" (tłum. Damy radę!), bo o nim mowa jest dziełem J. Howarda Millera z 1943 roku dla firmy Westinghouse Electric produkującej wkładki do hełmów w celu “podniesienia morale pracownic”.
Po japońskim ataku na Pearl Harbor, rząd Stanów Zjednoczonych zażądał od wszystkich fabryk większej produkcji towarów wojennych. Dlatego w wielu firmach powstały takie kampanie by jakoś to przepchnąć, a przede wszystkim by złagodzić związków zawodowych. Autor zrobił w sumie 42 plakaty z tej serii dla Westinghouse Electric, większość przedstawiała typowo tradycyjny podział ról damsko-męskich oraz promowała szacunek do władzy kierowniczej i zarządu. Typuje się ówczesną pracownicę Naomi Parker jako inspirację.
Warto zauważyć, że ubranie kobiety na plakacie jest w barwach flagi Stanów Zjednoczonych, co miało być dodatkowym wezwaniem do patriotyzmu.
W latach 80 plakat został odtworzony w artykule "Poster Art for Patriotism's Sake" w Washington Post Magazine. Od tego momentu plakat przywłaszczyły sobie feministki (bo czemu nie?), dla których stał się symbolem zjednoczenia kobiet w walce przeciwko nierówności płci.
Wszystkiego kobiecego!
Źródła: