Przejdź do głównej zawartości

Behave Myself - She Drew The Gun

 


She Drew The Gun był projektem zapoczątkowanym przez wokalistkę / tekściarkę / poetkę Louisę Roach, który z czasem przerodził się w 5-osobowy zespół. Zaczęło się od poezji, a potem pojawił się pomysł "Dlaczego tego nie zaśpiewać? Prawdą jest, że w poezji czytelnik może się bardziej skupić na tekście, niż słuchacz utworu. Niemniej jednak utwory muzyczne trafiają do szerszego grona". 

Mają na koncie 3 płyty (ostatnia jeszcze ciepła z października 2021 "Behave Myself", a którego pochodzi omawiany tutaj singiel). W 2016 wygrali także konkurs talentów na Festiwalu Glastonbury. Ich muzyka jest określana jako "psych pop" (czyżby to był po polsku psychodeliczny pop?) i często teksty poruszają polityczne tematy.

Pełny tekst utworu w tłumaczeniu własnym (ukaże się także na tekstowo.pl po akceptacji link).

Bądź grzeczna - She Drew The Gun 

Jestem wściekłością wszystkich kobiet zebraną w eksplozję.
Jestem zmową milczenia w końcu przerwaną
Jestem żartem kryjącym się za elokwentnym feministycznym sloganem
Nie będę grzeczna

Jestem tanią siłą roboczą i przepłaconą promocją piękna
Jestem tykającą bombą zegarową patologicznej konsumpcji
Jestem dzieckiem matki ziemi i brudem w jej oceanie
Nie będę grzeczna

Pod gołym niebem i poza kontrolą
Przygotuj się na moją niebezpieczną duszę
Niewzruszone serce
Zmiany nie do powstrzymania
Widzę kraty tej klatki

Jestem punktem splątania splecionych ze sobą opresji 
Jestem dezorientacją pacjentki, jej niewypowiedzianymi emocjami
Jestem opowieścią o oporze wszystkich moich sióstr
Nie będę grzeczna

Jestem palącym się płomieniem erotycznej mocy
Jestem obiektem pożądania i obiektem znienawidzonym
Jestem falą u źródła erozji strukturalnej przemocy
Nie będę grzeczna

Pod gołym niebem i poza kontrolą
Przygotuj się na moją niebezpieczną duszę
Niewzruszone serce
Zmiany nie do powstrzymania
Widzę kraty tej klatki

Pod gołym niebem i poza kontrolą
Przygotuj się na moją niebezpieczną duszę
Niewzruszone serce
Zmiany nie do powstrzymania
Widzę kraty tej klatki

Jestem chwilą spokoju i ciągłym zamieszaniem
Jestem ciężarem obudzonego zbiorowego sumienia
Jestem dla buntownika rewolucją
Nie będę grzeczna

Wszystko, co nam powiedziano.
Powiedziano nam, że to kolejna historia
Wszystko, co nam sprzedano
Sprzedano nam jako kolejną historię bogatego człowieka

Pod gołym niebem i poza kontrolą
Przygotuj się na moją niebezpieczną duszę
Niewzruszone serce
Zmiany nie do powstrzymania
Widzę kraty tej klatki

Wszystkiego kobiecego!

Źródła: