Przejdź do głównej zawartości

Najbogatsza Polka

Dominika Kluczyk, źródło: https://pl.wikipedia.org/

Zbliżają się Święta, trzeba oszczędzać na prezenty hmmm, a może w tym roku lepiej zainwestować?

Forbes opublikował coroczny ranking najbogatszych Polaków. W pierwszej 10 jest tylko jedna kobieta - Dominika Kluczyk. Jej majątek jest wyceniany na 7.5 mld zł i od zeszłego roku wzrósł o 10% (tak naprawdę to mi już przy milionie się rozjeżdża wyobrażenie ile pokoi zapełniłyby te pieniądze, czy to schowek na miotły, czy jednak mała łazienka).

Ja nie potrzebuję futerka od faceta. Mnie nawet nie kręci, jak mi obieca, że mnie na łódkę weźmie. Nawet jak mówi, że ma helikopter i gdzieś tam mnie zabierze, bo ja też mam helikopter.

Aktualnie piastuje stanowisko założycielki i prezeski Kulczyk Foundation oraz przewodniczącej Rady Nadzorczej Kulczyk Holding i Polenergia S.A. Do tego jak już chyba każda bogata osoba pokazuje się w telewizji, ale nie tak rozrywkowo jak chociażby Trump w serialu "Sex w Wielkim mieście", czy Elon Musk w "Iron Man". Serial dokumentalny "Efekt Domina" przedstawia historie miejsc dotkniętych biedą, klęskami żywiołowymi i różnego rodzaju problemami społecznymi, gdzie pani Dominka jeździ oferując wsparcie i próbując pomagać. W TVN można sobie obejrzeć, leci to od 2014 roku.

Dziś, w dorosłym życiu, gdy ktoś mówi, że czegoś się nie da, to nie wierzę.

Co ciekawe, uczyła się w poznańskim liceum, studiowała na UAM (sinologię oraz politologię). Przebywała też w Chinach przez rok by nauczyć się języka mandaryńskiego. Prywatnie jest mamą 2 dzieci.

Nie uciekam od moich korzeni! Jestem w stu procentach Kulczyk. Moja rodzina jest dla mnie ogromnie ważna i w żadnym wypadku nie przyszłoby mi nawet do głowy, żeby się od niej odżegnywać. Jak mogę odcinać się od tego wszystkiego, co przez te lata od nich dostałam – tego, co było piękne, i tego, co było wyzwaniem. Wszystko było po coś, bo dzięki nim taka właśnie jestem. Ale nie jestem tylko córką...

Czasami mam wrażenie, że mamy problem z bogatymi ludźmi, wymawiając ich nazwiska przez zaciśnięte zęby.  Wolałabym żebyśmy się nimi inspirowali, myślę że jako najbogatsza kobieta w Polsce pani Kulczyk jest bardzo zajętą i pracowitą osobą. Przychodzi mi na myśl historia Asmy Khan, szefowej restauracji Darjeeling Express, która opowiedziała jak kiedyś z jej ojcem poszli stali na wiezy oglądając miasto. Tata pokazał jej wtedy slumsy i powiedział: „To dzieło przypadku. Mogłaś urodzić się tam albo tutaj. Żyj tak żeby coś zmienić. Wiedziesz uprzywilejowane życie i masz obowiązek pomagać innym.”

Wszystkiego kobiecego!

Źródło: