Przejdź do głównej zawartości

Kaja Soboń o przyjaźni z kobietami

 

Kaja Soboń - sportsmenka i założycielka społeczności "Dźwigaj Dziewczyno", obecnie trenuje Ninja Warrior (wysiłkowy trening z przeszkodami) oraz dźwiganie ciężarów.


Cytat pochodzi z podcastu "Rok dla ciała", odcinka "Motywacja nie istnieje". Kaja Soboń (minuta 39:30).

Kaja mówi w nim także szczerze i ciekawie o zaburzeniach odżywania, akceptacji siebie, motywacji i nietrzymaniu wysiłkowym moczu. 
Cytat trafił do mnie, ponieważ jest w nim sporo prawdy. Słynna "rywalizacja między kobietami", którą sama czułam i czuję. Pracuję nad tym, by nie wychodzić z poziomu złości i zazdrości tylko z przyjaźni, gotowości do nauki od kogoś, kto w moich oczach zrobił coś lepiej, wygląda lepiej i w ogóle "cokolwiek lepiej".

Jeśli macie ochotę posłuchać rozmów z mądrymi ludźmi, to bardzo polecam ten podcast. Odcinki pojawiają się, co dwa tygodnie.

Dopiero od momentu, kiedy siebie w pełni zaakceptowałam, przestałam siebie postrzegać siebie tylko jako skorupkę zewnętrzną która mnie reprezentuje i znalazłam wewnętrzne wartości, które mnie utwierdzają w tym, że jestem dobrą osobą i nie powinnam się tak samobiczować. To był przełomowy moment, w którym dopuściłam w moim życiu kobiety jako naprawdę cudownych kompanów. (...) W momencie w którym znalazłam swoją wewnętrzną wartość, nagle nie widzę zagrożenia w innych kobietach, które są wokół mnie i są przepiękne absolutnie i które lata temu byłyby źródłem kompleksów i porównywałabym się, rywalizowałabym o podświadomą atencję mężczyzn wokół mnie. Jestem wdzięczna za kobiety jako kompanki mojej sportowej przygody.

Wszystkiego kobiecego!

Źródła: