Przejdź do głównej zawartości

1. urodziny Femistorie!

 

Femistorie rozpoczęły działalność po niesprawiedliwym i nieuczciwym wyroku "Trybunału Konstytucyjnego" odnośnie zablokowania wykonywania aborcji w przypadku ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu. Wtedy miałam pomysł na bloga gdzieś z tyłu głowy, jednak po tym wydarzeniu zdałam sobie sprawę że nie mam czasu być perfekcyjne przygotowaną. Liczy się tu i teraz! Jest tyle kobiet, o których warto mówić. Nie ma czasu do stracenia!

Celem wtedy i obecnie jest pisanie o historii i historiach kobiet. 

Na początku próbowałam publikować krótkie posty na Instagramie, ale szybko okazały się nieczytelne i przeładowane tekstem. Dlatego dodałam bloga oraz stronę na FB. Zgodnie z pierwszym pomysłem, to wszystko miało się opierać na podcastach. Odcinki miały być publikowane raz w miesiącu. Zaczęłam od serii odcinków historycznych o aborcji i utknęłam w niezliczonej ilości materiałów. Jestem bardzo dumna z siebie, że udało mi się w końcu zamknąć cykl przed 1. urodzinami.

Przez ten czas próbowałam też publikować z różną częstotliwością, zmieniałam nieustannie plany postów i w końcu udało mi się dojść do zadowalającego standardu publikowania raz w tygodniu.

Co się zmieni?

  • Femistorie są dla mnie bardzo ważne i chcę nadal pisać o nas, naszej historii. Tyle kobiet do odkrycia!
  • Postaram się o intro do podcastu 
  • Mam pomysł na nową serię podcastów - krótszych i mniej historycznych, niedługo szczegóły!

Top 3 najpopularniejszych postów

Złoty medal przypada poetce Rupi Kaur za wiersz z tomu poezji "Mleko i miód" (link) - 232 osób obejrzało post na FB

Na drugim miejscu post o tegorocznych Oskarach i nominowaniu aż 2 kobiet w kategorii "Najlepszy Reżyser" (spokojnie można napisać "Najlepsza Reżyserka / Reżyser", ponieważ w tym roku nagrodę odebrała Chloé Zhao) (link) - 220 osób obejrzało post na FB

Brąz dla pisarki Sally Rooney za cytat z książki "Normalni ludzie" (link) - 91 osób obejrzało post na FB


Dziękuję serdecznie wszystkim czytelniczkom i czytelnikom - tym znanym i nieznanym. 

Dziękuję za słuchanie podcastów, polubienia i komentarze.

Wszystkiego kobiecego!